Dielli sa snaží nájsť cestu k svojmu otcovi, ktorý trpí alkoholizmom. Po autonehode mu prisahal, že sa vzdá pitia. Sľub však nedodržal a Dielli sa musí zmieriť s ďalšou otcovou zradou. Komorná dráma o krehkých rodinných vzťahoch, závislostiach, zrade a odpustení.
Vo vizuálnej eseji Siegfrieda A. Fruhaufa, ktorá sa podobá snu, sa ľudské stopy z minulosti objavujú ako jaskynné maľby. Film mal premiéru v roku 2023 na IFF Rotterdam.
Smrť milovaného domáceho miláčika je náročná udalosť, s ktorou sa ťažko vyrovnáva, a aj keď sa snažíme na ňu pripraviť, zdá sa, že vždy príde príliš skoro. Chlapec a jeho psík Deniska sú nerozlučnými priateľmi. Jedného dňa však Deniska zomrie a chlapcovi ostanú iba spomienky. Citlivý a jemný film o strate, priateľstve a smrti, ktorá nemusí vždy znamenať definitívny koniec.
Miša, 12-ročný chlapec z Ukrajiny, musel kvôli vojne odísť do malého poľského mesta. Aj napriek tomu, že Poľsko pre Mišu predstavuje bezpečnejší priestor pre život ako jeho rodné mesto, nevie sa zmieriť so svojím novým životom. Upína sa na telefón, ktorý predstavuje jeho jedinú väzbu s kamártmi, rodinou a spomienkami na starý život.
16-ročný Sebastian vyrastal v jednej z najnebezpečnejších častí Coventry, kde sú drogy a vraždy bežnou súčasťou života. Pred rokom sa však s jeho mamou a mladšou sestrou presťahovali, aby utiekli pred násilným otcom a toxickým prostredím. Na novom mieste sa Sebastian chce sústrediť na svoju budúcnosť a aj napriek tomu, že je talentovaný rapper, chce byť radšej holičom a mať bezpečný a pokojný život.
András sa snaží nájsť spôsob ako nájsť cestu k svojej dcére Anne. Obaja sú zaneprázdnení svojím každodenným životom a neostáva im čas na komunikáciu.
Ania a Bartek trpia poruchou reči. Počas svojich sedení u logopedičky sa okrem liečby rečových problémov, účia mať radi samých seba a prekonať svoj strach.
Rakúsky vizuálny umelec a filmár Eginhartz Kanter nakrútil rýdzo experimentálny film Predohra, v ktorom zaznamenáva rôzne vizuálne formy demolácie a ničenia.
Film Pád je príbehom matky, ktorá musí prijať fakt, že jej dvadsaťročná dcéra sa celý život trápi s nevyliečiteľnou psychickou chorobou a rozhodla sa podstúpiť eutanáziu. Vo víre emócií a neistoty sa Els, snaží nájsť rovnováhu medzi bezradnosťou a pochopením a potrebou aj naďalej, po smrti dcéry, žiť svoj vlastný život.
Dielli sa snaží nájsť cestu k svojmu otcovi, ktorý trpí alkoholizmom. Po autonehode mu prisahal, že sa vzdá pitia. Sľub však nedodržal a Dielli sa musí zmieriť s ďalšou otcovou zradou. Komorná dráma o krehkých rodinných vzťahoch, závislostiach, zrade a odpustení.
Vo vizuálnej eseji Siegfrieda A. Fruhaufa, ktorá sa podobá snu, sa ľudské stopy z minulosti objavujú ako jaskynné maľby. Film mal premiéru v roku 2023 na IFF Rotterdam.
Smrť milovaného domáceho miláčika je náročná udalosť, s ktorou sa ťažko vyrovnáva, a aj keď sa snažíme na ňu pripraviť, zdá sa, že vždy príde príliš skoro. Chlapec a jeho psík Deniska sú nerozlučnými priateľmi. Jedného dňa však Deniska zomrie a chlapcovi ostanú iba spomienky. Citlivý a jemný film o strate, priateľstve a smrti, ktorá nemusí vždy znamenať definitívny koniec.
Miša, 12-ročný chlapec z Ukrajiny, musel kvôli vojne odísť do malého poľského mesta. Aj napriek tomu, že Poľsko pre Mišu predstavuje bezpečnejší priestor pre život ako jeho rodné mesto, nevie sa zmieriť so svojím novým životom. Upína sa na telefón, ktorý predstavuje jeho jedinú väzbu s kamártmi, rodinou a spomienkami na starý život.
16-ročný Sebastian vyrastal v jednej z najnebezpečnejších častí Coventry, kde sú drogy a vraždy bežnou súčasťou života. Pred rokom sa však s jeho mamou a mladšou sestrou presťahovali, aby utiekli pred násilným otcom a toxickým prostredím. Na novom mieste sa Sebastian chce sústrediť na svoju budúcnosť a aj napriek tomu, že je talentovaný rapper, chce byť radšej holičom a mať bezpečný a pokojný život.
Po vypuknutí ruskej invázie v roku 2022 na Ukrajinu, Lera odíde do Berlína. Necíti sa tam však dobre a aj napriek tomu, že je to nebezpečné, impulzívne sa rozhodne vrátiť do Kyjeva. Počas svojho pobytu sa stretáva s priateľmi a rodinou a na chvíľu sa zdá, že všetko je ako po starom. Avšak Lera sa musí rozhodnúť, či ostane vo svojom rodnom meste alebo sa vráti naspäť do Berlína. Film ukrajinskej režisérky Anastasii Solonevych a poľského režiséra Damiana Kocura mal premiéru v hlavnej súťaži krátkych filmov na 76. ročníku MFF Cannes.
Pocta starým rodičom a bytu na najvyššom poschodí bratislavského paneláku, s výhľadom na Dunaj a Rakúsko, má podobu intímneho dialógu. Medzi generáciami, minulosťou a prítomnosťou, východom a západom. V tomto priestore sa prostredníctvom rodinných traúm a histórie formovala aj identita autorky filmu.
Obyčajný deň vo fiktívnom svete hry Grand Theft Auto V. Ulice sú plné ľudí a áut. Niektorí z nich grilujú, iní sa opaľujú na pláži. Aj keď sa nám tento svet môže zdať veľmi podobný tomu nášmu, niečo v ňom nesedí. Hlavná postava Edgar sa snaží zistiť, čo tomuto svetu chýba, a postupne prichádza na jeho desivé, ale aj krásne zákutia.
Zuzia, citlivá a umelecky nadaná teenagerka, bojuje s drogovou závislosťou. Jej brat a zároveň režisér filmu, Mariusz Rusiński, sa s rodinnou tragédiou rozhodol vyrovnať prostredníctvom filmu, v ktorom hľadá príčiny a korene drogovej závislosti svojej sestry.
Švédsky hudobník Christian Wellbo a japonská animátorka Kaoru Furuko sa vydali na nevšednú etnografickú cestu naprieč Slovenskom. Výstupom ich spoločnej expedície sa stal audiovizuálny denník, ktorý divákom ponúka nekonvenčný pohľad na slovenské tradičné umenie.
András sa snaží nájsť spôsob ako nájsť cestu k svojej dcére Anne. Obaja sú zaneprázdnení svojím každodenným životom a neostáva im čas na komunikáciu.
Ania a Bartek trpia poruchou reči. Počas svojich sedení u logopedičky sa okrem liečby rečových problémov, účia mať radi samých seba a prekonať svoj strach.
Rakúsky vizuálny umelec a filmár Eginhartz Kanter nakrútil rýdzo experimentálny film Predohra, v ktorom zaznamenáva rôzne vizuálne formy demolácie a ničenia.
Film Pád je príbehom matky, ktorá musí prijať fakt, že jej dvadsaťročná dcéra sa celý život trápi s nevyliečiteľnou psychickou chorobou a rozhodla sa podstúpiť eutanáziu. Vo víre emócií a neistoty sa Els, snaží nájsť rovnováhu medzi bezradnosťou a pochopením a potrebou aj naďalej, po smrti dcéry, žiť svoj vlastný život.
Po vypuknutí ruskej invázie v roku 2022 na Ukrajinu, Lera odíde do Berlína. Necíti sa tam však dobre a aj napriek tomu, že je to nebezpečné, impulzívne sa rozhodne vrátiť do Kyjeva. Počas svojho pobytu sa stretáva s priateľmi a rodinou a na chvíľu sa zdá, že všetko je ako po starom. Avšak Lera sa musí rozhodnúť, či ostane vo svojom rodnom meste alebo sa vráti naspäť do Berlína. Film ukrajinskej režisérky Anastasii Solonevych a poľského režiséra Damiana Kocura mal premiéru v hlavnej súťaži krátkych filmov na 76. ročníku MFF Cannes.
Pocta starým rodičom a bytu na najvyššom poschodí bratislavského paneláku, s výhľadom na Dunaj a Rakúsko, má podobu intímneho dialógu. Medzi generáciami, minulosťou a prítomnosťou, východom a západom. V tomto priestore sa prostredníctvom rodinných traúm a histórie formovala aj identita autorky filmu.
Obyčajný deň vo fiktívnom svete hry Grand Theft Auto V. Ulice sú plné ľudí a áut. Niektorí z nich grilujú, iní sa opaľujú na pláži. Aj keď sa nám tento svet môže zdať veľmi podobný tomu nášmu, niečo v ňom nesedí. Hlavná postava Edgar sa snaží zistiť, čo tomuto svetu chýba, a postupne prichádza na jeho desivé, ale aj krásne zákutia.
Zuzia, citlivá a umelecky nadaná teenagerka, bojuje s drogovou závislosťou. Jej brat a zároveň režisér filmu, Mariusz Rusiński, sa s rodinnou tragédiou rozhodol vyrovnať prostredníctvom filmu, v ktorom hľadá príčiny a korene drogovej závislosti svojej sestry.
Švédsky hudobník Christian Wellbo a japonská animátorka Kaoru Furuko sa vydali na nevšednú etnografickú cestu naprieč Slovenskom. Výstupom ich spoločnej expedície sa stal audiovizuálny denník, ktorý divákom ponúka nekonvenčný pohľad na slovenské tradičné umenie.
Miňo nechce od života veľa: nejaké drobné, občas jointa a ešte niekoho, koho by mohol mať rád. Z jeho rodiny zostali trosky, a tak hľadá blízkosť u svojho brata a jeho frajerky, do ktorej je tajne zamilovaný. Na život si zarábajú drobnými krádežami a žijú zo dňa na deň, až do jedného osudného večera, keď sa Miňov život nenávratne zmení.
Režisér Ming-Wei Chiang nakrútil krátky dokument o fungovaní dispečerského centra tiesňového volania. Sledujeme životy dispečerov, ktorí každý deň zdvíhajú telefóny a zachraňujú ľudské životy, pričom musia dbať aj na vlastné psychické zdravie a stanoviť si zdravé hranice.
Experimentálna esej o posmrtnom živote plastového odpadu. Rakúsky režisér Michael Heindl vyzbieral plastový odpad z pobrežia Tanzánie aby ho následne využil na tvorbu nenápadných, no vizuálne pôsobivých inštalácií vo verejnom priestore vo Viedni.
Tri okna na juhozápad predstavujú intímny pohľad autorky filmu na jej detstvo a dospievanie v paneláku na predmestí Kyjeva. Mariia sa skrz rozhovory s priateľmi a rodinným príbuznými snaží poskladať mozaiku o mieste, ktoré pre ňu kedysi predstavovalo domov.
Kerstin si cez dark web nájme nájomného vraha menom Soeder, ktorý má zabiť jej manžela počas ich spoločného víkendu pri jazere. Kerstin však netuší, že nájomný vrah nie je profesionál, ale iba online podvodník s temnou fantáziou.
Miňo nechce od života veľa: nejaké drobné, občas jointa a ešte niekoho, koho by mohol mať rád. Z jeho rodiny zostali trosky, a tak hľadá blízkosť u svojho brata a jeho frajerky, do ktorej je tajne zamilovaný. Na život si zarábajú drobnými krádežami a žijú zo dňa na deň, až do jedného osudného večera, keď sa Miňov život nenávratne zmení.
Režisér Ming-Wei Chiang nakrútil krátky dokument o fungovaní dispečerského centra tiesňového volania. Sledujeme životy dispečerov, ktorí každý deň zdvíhajú telefóny a zachraňujú ľudské životy, pričom musia dbať aj na vlastné psychické zdravie a stanoviť si zdravé hranice.
Experimentálna esej o posmrtnom živote plastového odpadu. Rakúsky režisér Michael Heindl vyzbieral plastový odpad z pobrežia Tanzánie aby ho následne využil na tvorbu nenápadných, no vizuálne pôsobivých inštalácií vo verejnom priestore vo Viedni.
Tri okna na juhozápad predstavujú intímny pohľad autorky filmu na jej detstvo a dospievanie v paneláku na predmestí Kyjeva. Mariia sa skrz rozhovory s priateľmi a rodinným príbuznými snaží poskladať mozaiku o mieste, ktoré pre ňu kedysi predstavovalo domov.
Kerstin si cez dark web nájme nájomného vraha menom Soeder, ktorý má zabiť jej manžela počas ich spoločného víkendu pri jazere. Kerstin však netuší, že nájomný vrah nie je profesionál, ale iba online podvodník s temnou fantáziou.